Cartea, pe care autorul a subintitulat-o roman, conţine, de fapt, cinci sute de micronaraţiuni tragicomice, aparent independente una de cealaltă, fiecare de o pagină, care converg într-un tablou ironic şi fără compromisuri al societăţii contemporane. Régis Jauffret s-a jucat cu microficţiunile, creând o adevărată enciclopedie a maniilor, a obsesiilor şi a disperării, aranjându-le alfabetic (de la „Acoperişul lumii” la „Zoo”) şi construind din toate aceste polaroide o perspectivă ameţitoare asupra condiţiei umane urbane.
Pentru Irina Mavrodin, lectura „Microficţiunilor” înseamnă „intrarea într-o Comedie umană a societăţii noastre, scrisă de un Balzac al zilelor noastre, a unei societăţi a frustrării dusă la limita tragicului, a unei societăţi a disperării, a depresiei, a angoasei, a atacului de panică. E o societate de sinucigaşi, dar şi de ucigaşi, de maniaci şi de obsedaţi de tot felul, manii şi obsesii exercitate cu o incredibilă consecvenţă şi creatoare fantezie în raporturile interumane de toate felurile: între partenerii unui cuplu, între părinţi şi copii, între bunici şi nepoţi, între stăpân şi slugă, între înalt funcţionar şi funcţionar inferior etc. etc. „
Pentru a participa la concurs, răspundeţi corect la următoarea întrebare: Cine a spus despre romanul lui Jauffret că „este ca o crimă perfectă : autorul nu are un mobil, omoară la vedere şi, într-un fel sau altul, cei care cad ucişi sub pana lui nu fac decât să aprofundeze enigma: caz clasat. Dar este o crimă din dragoste.” ?
Termenul de trimitere a răspunsului: 21 martie 2011
Premiile vor fi acordate prin tragere la sorţi, câştigătorii urmând a fi anunţaţi prin e-mail.
Participa acum la acest concurs !